10 Rzeczy, które warto wiedzieć zanim wybierzesz się do Disneylandu w Paryżu.


10 Rzeczy, które warto wiedzieć zanim wybierzesz się do Disneyland Paris.


1.    Najlepiej udać się tam wcześnie rano: 
Już od samego otwarcia są duże kolejki do samego wejścia ale nie ma tak wielu ludzi jak np. po godzinie 14:00, kiedy to ciężko o przestrzeń.


2.    Zjedz wcześniej konkretne śniadanie: 
Kolejki do restauracji są tak samo duże jak do różnych atrakcji i przesuwają się w żółwim tempie wiec jeśli nie chcesz marnować czasu na stanie w kolejce i z reszta jeść niezbyt smaczne jedzenie fast-food zjedz porządne śniadanie w hotelu. Wiadomo, ze w trakcie dnia i zabawy na wielu atrakcjach, stania w kolejkach do nich i spacerowania zgłodniejesz i będziesz zmuszony udać się do jednej z parkowych restauracji ale jak wspomniałam i kolejki i sama jakość i smak nie zachęcają ;)

3.    Sklepy z pamiątkami: 
Kiedy wchodzisz do disneylandu zaraz po otwarciu parku w sklepach znajduje się wyjątkowo mało ludzi, ponieważ wszyscy zainteresowani są jak najszybszym skorzystaniem z atrakcji jakimi są karuzele itd albo zrobieniem sobie idealnego zdjęcia na tle zamku śpiącej królewny, wiec jeżeli zależy Ci na obejrzeniu dokładnie i zastanowieniu się nad wyborem swojego souveniru z disneylandu to wtedy jest na to dobra okazja bo jak już wspomniałam - ludzi jest wyjątkowo mało w sklepach o tej porze. Można wejść i się spokojnie porozglądać i wybrać co chcemy później kupić, ponieważ jak wejdziecie do sklepu już pod koniec swojej przygody w parku to będą one tak zatłoczone, ze obejrzenie czy dotknięcie wielu pamiątek będzie graniczyło z cudem ale by nie dźwigać przez cały dzień ze sobą dobrym sposobem jest po prostu upatrzenie sobie tego co chcemy, zapamiętanie sklepu, bo uwaga - tam kolejki do kasy nawet w zatłoczonym sklepie praktycznie nie istnieją (przynajmniej jedyne takie miejsce), po prostu wybierasz interesującą Cię rzecz i podchodzisz do kasy i płacisz. Można oczywiście zakupić pamiątki z samego rana tylko zastanów się czy dźwiganie pamiątek przez cały dzień po parku nie mija się z celem bo w wielu takich atrakcjach jak rollercoastery będzie problem z zakupionymi rzeczami gdyż jeżeli np. macie ze sobą polecam to by nie wyleciał podczas szalonego nim przejazdu musicie go schować pod nogami co też uważam jest uciążliwe, dlatego ja miałam ze sobą tylko nerkę.



4.    Torby i plecaki: 
Może tego jeszcze nie wiesz ale dla osób nie posiadających żadnych torebek ani plecaków istnieje osobna, szybsza kolejka i prawie do takiej kolejki trafiłam ze swoim kolegom ale niestety miałam ze sobą nerkę, która uznana została za torebkę i musiałam stać w linii razem z innymi, przeżyłam ale faktycznie jeśli jesteście bardzo niecierpliwi to jest to jakiś sposób na szybsze dostanie się na teren parku no i oczywiście nie będą one przeszkadzały w trakcie zabawy na atrakcjach.

5.    Atrakcje:
W parku znajdują się przeróżne atrakcje zarówno bardziej hardcorowe i te dla dzieci, warto mniej więcej zorientować się wcześniej, które nas interesują a które niekoniecznie ponieważ stanie w kolejkach to zwykle godzina do nawet dwóch godzin i powiem wprost - że kiedy stoicie 1,5h do atrakcji, która jest generalnie beznadziejna i raczej odpowiednia dl;a dzieci do lat 6 to wyjdziecie zawiedzeni. Tak właśnie było ze mną i moim kumplem kiedy to właśnie nieświadomi i ciekawi wrażeń udaliśmy się do atrakcji o nazwie "it's a small world" w części Fantasyland. No cóż... zademonstruję Wam kawałek tej przygody..


Jak widać po mojej minie zadowolenie nie było wymalowane na mojej twarzy.

 Haha i moja mina xddd



Najlepszymi atrakcjami były zdecydowanie rollercoastery jak z Indiany Jonesa czy ten, który zrobił na mnie największe wrażenie - Star Wars.
Jedną rzeczą, którą zauważyliśmy ze znajomym to atrakcje do których sa wpuszczane małe dzieci nie są zbyt interesujące dla starszych więc jak widzisz rodziny z małymi dziećmi to nie spodziewaj się hardcoru ;).


6. Zabawa dla ludzi cierpliwych:
Jak już wspomniałam w poprzednich punktach - do wszystkiego trzeba ustawiać się w długich, godzinnych kolejkach więc jezeli należysz do osób wyjątkowo niecierpliwych to zabawa w tym parku będzie dla Ciebie wyjątkową męczarnią gdyż do atrakcji trwających średnio 5-10 minut czeka się od godziny do dwóch. Ja do osób niecierpliwych należę natomiast wyjątkowo dobrze zniosłam czekanie, duży wpływ miało moje nastawienie i świadomość, że innego wyboru nie mam ;).

7. Zapachy: 
Zanim odwiedziłam Disneyland oglądałam filmiki na YouTube, czytałam informacje na blogach na temat ciekawostek z tym parkiem związanych i jedną z tych ciekawostek był rzekomy zapach unoszący się w całym parku - przykro mi to stwierdzić ale żadnego zapachu nie wyczuliśmy ;). Może dlatego, że byliśmy w "zimowe dni" a mianowicie 25 grudnia.

8. Jak się ubrać: 
Wiadomo, że każda dziewczyna posiadająca instragrama mniej lub bardziej nad nim pracująca zwiedzając disneyland chce uzyskać cudowne zdjęcia dokumentujące jej wizytę w tym właśnie parku i można się napotkać w nim na wypacykowane, wymalowane niczym na scenę z tapetą, którą zdrapać można byłoby zapewne jedynie papierem ściernym (nie żebym negowała) i to jest zrozumiałe bo za bilety płacą kupę kasy a na taką rozrywkę nie każdy może sobie pozwolić zbyt często więc uzyskanie idealnego zdjęcia jest dla nich bardzo ważne więc OK ale nie, nie jestem w stanie zrozumieć i ogarnąć moim wątłym umysłem dziewczyn, które zakładają baaaardzo wysokie, kilkunastocentymetrowe obcasy, nie, po prostu nie. Taką delikwentkę zauważyliśmy w jednej z kolejek, która widać z obolałymi stopami wykrzywiała się w bólu i tylko szukała miejsc do posadzenia tyłka nie mówiąc o tym, że miała na tyłku coś w rodzaju skórzanych/lateksowych (ciężko określić materiał) spodni/ leginsów (ale chyba raczej spodni), które równie wyglądały na niewygodne biorąc np. pod uwagę jej nieumiejętne siadanie, po prostu ograniczały ruchy. Generalnie jej cierpienie wcale mnie nie ruszało i nie było mi jej żal bo przecież doskonale wiedziała, że idzie do parku rozrywki a jest przecież tak wiele ładnych butów na płaskiej podeszwie, które można spokojnie do takiego parku założyć bo w disneylandzie i podobnym temu miejscom - stawiamy na wygodę. Można przecież ubrać się wygodnie i jednocześnie ładnie. Ja też nie powiem, nie miałam kurtki sportowej a elegancki płaszcz (po prostu taki mam styl i kurtek jako tako nie posiadam a kupowanie kurtki specjalnie na tę okazję mijałoby się z celem bo później bym po prostu jej nie zakładała), natomiast mój płaszcz jest wyjątkowo wygodny, ciepły i w żadnym wypadku nie paraliżuje moich ruchów. Buty też niekoniecznie muszą być sportowe ale obowiązkowo na płaskiej podeszwie bo zapewniam Was, że po całym dniu zabawy , chodzenia i stania w kolejkach nogi Wam wejdą do d.. a co dopiero na obcasie.

9. Kiedy jechać?
Szczerze? Najlepiej w dni kiedy jest ciepło, pod koniec grudnia jest zbyt zimno, ja na szczęście natrafiłam na dzień w którym było dość słonecznie ale po tej wizycie miałam konkretną grypę i gorączkę z jakiego też powodu moja cała wycieczka skróciła się o 5 dni a sylwestra spędziłam w samolocie a następnie w domu w łóżku gdyż samo jeżdżenie na atrakcjach na których sporo się krzyczy i łapie zimnego powietrza może doprowadzić do rozchorowania się. Jeżeli chodzi o dobór dni to uważam, że właśnie okres świąteczny nie jest dobrym wyborem ze względu na spore tłumy jak i najlepiej wybrać się w środku tygodnia a nie w weekend.

10. Na ile dni kupić bilet?
Ja miałam bilet na jeden dzień i jak mam być szczera to na ten park rozrywki jest to stanowczo za mało. Uważam, że gdybym była tam 3 dni zdecydowanie udałoby mi się zobaczyć niemalże wszystkie atrakcje ale jeden dzień to naprawdę za mało.

Pod spodem publikuję mapkę z atrakcjami parku.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

To zacznijmy

Someone you loved.